Dag 3 - Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jim Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 3 - Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jim Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Kathmandu

Door: Jim

Blijf op de hoogte en volg Jim

06 Januari 2013 | Nepal, Kathmandu

Ik was echt moe. Wekker gezet om 9:00 maar heb voor mijn rust gekozen en heb tot 13:10 in koma gelegen. Nodig is nodig, brood nodig.

Nu aan het ontbijt, nu ik hier weer ben en uitgerust ben valt alles zeker mee. Ik heb gisteren een leuke eerste dag gehad. Mensen leren kennen, het leven van de mensen hier gezien en een stukje geleerd hoe met de mensen hier om te gaan. Gisteren overspoelde alles mij alleen even.
Zo direct maar gaan onderhandelen over de Annapurna trekking. Ik heb twee dezelfde treks aangeboden gekregen. De een kost 325 euro en de ander 255 euro. Dat is inclusief gids, verzekering, drie maaltijden per dag, vervoer, accomodatie en wat extra services. Nu wil ik de betere service van de een voor de prijs van de ander.

Haha nu ik zo terug denk, gisteren was ik echt moe! Ik zat in een cafe met live muziek. De band speelde op circa 3 meter afstand van mij en ik heb zo'n seconden of 20 a 30 geslapen.

Tijdens het "ontbijt" kwam de supervisor van het restaurant/guest house een praatje maken. Hij deed zelf ook business in trekkings dus besloot ik ook met hem om de tafel te zitten.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik vertelde hem precies wat ik wou en hij gaf mij zijn prijs. 270 euro vroeg hij. Uiteindelijk hebben wij de hand geschud bij 225 euro.

Nu dit geregeld was wou ik wel wat bezienswaardigheden bezoeken. Taxi genomen naar de monkey tempel aangezien een mountain bike nog maar te huur was voor 2 uurtjes.
Gaaf uitzicht zo over heel de stad vanaf hier! De tempel is niet heel bijzonder maar het uitzicht is zeker de moeite waard en toch leuk met die aapjes overal.
Naast de tempel zat nog een kunst atelier, hier even rond gekeken en onderhandeld voor een mooi schilderij van mnt. Annapurna. Helaas kwamen we niet uit op een overeenkomende prijs dus ben ik weg gegaan.
365 treden terug naar beneden en met de taxi weer naar Thamel.

Lekker avond gegeten en met een gids gesproken over een tocht op de motor door de Kathmandu vallei. Hij vroeg $40, dat is voor een motortocht van 6-8 uur. Hij is een gecertificeerde gids en dat is inclusief permits van bij elkaar +/- $25. Het is duurder dan ik verwacht had maar alsnog het klinkt erg redelijk voor een dagtour.

's Avonds naar een club met live muziek gegaan. De muziek was goed maar het cafe saai en koud.
Daarna van cafe gewisseld, naar een cafe genaamd Full moon. Ook hier was live muziek maar hier klopte alles. Sfeervol, ontspannen, warm en erg vriendelijk personeel.
Een pot mont thee besteld en het personeel kwam een praatje maken, erg gezellig. Uiteindelijk boden zij mij een waterpijp van het huis aan met mint tabak. Vooruit dan, heb ik dat ook eens geprobeerd.
Op het moment was het wel ontspannen en de sfeer klopte maar boeiend was het verder niet.

Heel leuk contact gehad met een Chinese toerist en de eigenaar van Namaste Guest House. Hij heeft een gelijknamig hotel in Pokhara en wil graag dat ik een website voor hem maak, hij wou graag contact met mij hebben wanneer ik weer in Nederland ben. Ook met haar, de Chinese toerist, over van alles gesproken. Ook zij wou graag contact houden.

's Nachts aangekomen in het hotel de receptie gevraagd of zij mij wakker willen maken om 5:45, 6:15 staat de gids namelijk klaar.

  • 16 Januari 2013 - 08:20

    Ronald:

    Hi Jim, dit klinkt al steeds beter! Gebruik je Lonely Planet ook voor prijzen en zo. Dan weet je wat iets ongeveer moet kosten. Dat onderhandelt wat makkelijker! Pak eerst de rust in je zelf, anders neem je je onrust de hele vakantie mee ...

    Stadjes in de omgeving van Kathmandu laten je al veel meer zien van Nepal. (Patan, Boeddha)

    Ben benieuwd hoe je de trekking vindt, en hoe de temperatuur nu is. Volgens mij kan het nu al aardig koud zijn (vooral s'avonds en s'nachts)!

  • 16 Januari 2013 - 20:49

    Roby:

    Dit klinkt zeker al een stuk beter Jim :-D
    Ik zie dat er werk aan de winkel is straks?! website's maken, haha.. Wel leuk ! Kun je straks je eigen bedrijfje beginnen;-)

    Have fun !!!

  • 16 Januari 2013 - 21:57

    Rinske:

    Zo hahahaha jij moet echt wel heeeeeeeeeel erg moe geweest zijn :P op 3 m van een liveband zzzzzzz ;)
    Dat van die trekking heb je weer goed geregeld broertje :D zo zie je maar dat een beetje kletsen hier en daar je behoorlijk wat kan brengen :)

    Nepal zal idd wel koud zijn..India is een stuk warmer hoop ik voor je....al heb je gelukkig wel warme kleding bij je!!

    xxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jim

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 3624

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 28 Januari 2013

Nepal en India, van de Himalaya tot Goa

Landen bezocht: